neděle 3. června 2012

Vybrané dobroty 22. týdne

Tento týden jsem z mrazáku vytáhla mleté maso, které jsem si nedávno nechávala namlet u řezníka (maso je daleko lahodnější, je čerstvě namleté a hlavně vidím, co se mele). Na trošce oleje jsem podusila cibulku nakrájenou na větší kousky. Do toho jsem přidala koření - červenou papriku a kurkumu. Chvíli dusila a potom ještě přidala nahrubo nastrouhanou mrkev, petrželí a papriku. Opět chvíli dusila a následně jsem přidala masinko. Jakmile pustilo šťávu, tak jsem jej mírně osolila a přidala i trošku pepřu. Ještě chvíli jsem opékala. Potom jsem ztlumila plamen, přimíchala nastrouhaný jeden stroužek česneku a rajčátko nakrájené na menší kousky. Vše jsem důkladně promíchala a nechala dusit po pokličkou. Jako příloha se hodí těstoviny, ale i třeba brambory. Vyzkoušeli jsme obě varianty. A bylo to mňam.


V sobotu jsem si jen tak pro sebe na oběd udělala bezmasou variantu. Mladé brambory jsem oškrábala, nakrájela na menší kousky a dala do zapékací misky. Přidala jsem ještě nahrubo nakrájenou cibulku, sůl a trošku oleje. Zamíchala jsem a dala péct pěkně dozlatova. Po naložení na misku jsem brambory ještě posypala strouhaným tvrdým sýrem a nadrobno nakrájenou pažitkou. K tomu jsem si dala ještě listový salát se strouhanou mrkví. A skvěle jsem si pochutnala.


Žádné komentáře:

Okomentovat