sobota 22. září 2012

Zakoušíme ekodomácnost

O ekologii se zajímám už delší dobu. Snažím se třídit odpad, používat raději vlastní látkové tašky či parádní skládací, které se krásně vejdou do kabelky a některé obaly se snažím využívat vícekrát (např. kelímky od jogurtů na sazenice mladých rostlin). A protože v lednu se naše rodinka poprvé rozroste o jednoho malinkého človíčka, tak jsem zabrouzdala i do úklidových prostředků.
K svátku jsem totiž od manžela dostala vysněnou aromalampičku s esenciálními olejíčky podle vlastního výběru. V knihovně jsem následně ulovila několik knížek o aromaterapii. A díky tomu jsem se dozvěděla, že tyto oleje se nemusí používat jen k provonění místnosti, ale mají daleko širší využití - v masážních olejíčcích (testováno již na manželovi po badmintonových zápasech), v obkladech (též manžel jako pokusný dobrovolník) a taky při úklidu.
Již třetí týden umývám podlahy jen horkou vodou s pár kapkami tee-tree olejíčku (je antibakteriální) nebo jiného olejíčku dle nálady a jak to potom doma nádherně voní. Při mytí nádobí si do napuštěného dřezu kromě jaru nakapu i několik kapek citronu (dezinfikuje) a v koupelně jako osvěžující sprej používáme rozprašovač naplněný vodou s pár kapkami mandarinky. Na úklid koupelky (vana, umyvadlo a WC) si připravuji do rozprašovače ocet s tee-tree a jiným olejíčkem. A taky jsem nadšená z krystalické sody na praní. Máme totiž dost tvrdou vodu a myslím si, že soda byla skvělá volba. Prádlo je zářivější a konečně i voňavější. A zašlé záclony mi opět rozzářil prášek do pečiva.
Zatím jsem s těmito prostředky maximálně spokojena. Nádherně voní, není třeba používat gumové rukavice, protože se jedná o přírodní produkty, a taky ohledně nákladů se jedná o minimální položky. A musím se přiznat, že tento typ úklidu mě daleko více baví. Tak zdravějšímu úklidu třikrát zdar!

1 komentář:

  1. Naprosto souhlasím, taky mířím tímto směrem! Za chvíli si vystačím s citronem, octem, sodou a mýdlem :-) Obrovská gratulace k človíčkovi! :-)

    OdpovědětVymazat