středa 9. května 2012

2 v 1 ;o) - Týden osmnáctý i devatenáctý

Tý jo, jak je venku hezky, tak na PC nezbývá čas. Tak honem, honem... Je třeba dohnat resty. Minulý týden měla narozeniny moje babička z taťkové strany. A protože jako malá jsem od ní dostala nespočet dortů, tak jsem jí to nyní chtěla aspoň trošku vrátit. Zvolila jsem lehčí variantu - palačinkový dort, na který jsem již dříve narazila v nějakém časopise a řekla si, že bych to někdy mohla vyzkoušet.

Týden osmnáctý: PALAČINKOVÝ DORT

1 l mléka, 3 vejce, špetka soli, 40 dkg hladké mouky, 1/2 lžičky kypřícího prášku, 1 - 2 lžičky cukru, máslo na opékání
A na jednotlivé vrstvy:
a) pudinková - vanilkový pudink bez vaření, 300 ml mléka
b) karamelová - salko karamel, přiměřeně másla
c) marmeláda
d) čokoládová poleva

Do misky dáme nejdříve všechny sypké části a následně pomalinku přiléváme mléko a metličkou pěkně rozmícháváme. Hustou hmotu ještě doladíme vajíčkem. Těsto lijeme na rozpálenou pánev, na které jsme rozpustili kousek másla. Krouživými pohyby těsto pěkně rozprostřeme po celé pánvi a rychle opékáme z obou stran... Musím se pochlubit: poprvé jsem vyzkoušela palačinky otočit bez použití naběračky, pěkně ve vzduchu a zadařilo se, žádná palačinka se nepřilepila na strop a ani nesklouzla na podlahu ;o)    

A dále jsem si vytvořila krémy - pudinkový podle návodu na sáčku, karamelový, co mi zbyl od náplně z laskonek, marmeládu a čokoládu jsem si rozpustila ve vodní lázni. Jo, a nesmím zapomenout na rýžové vločky na ozdobu.


Vím, že to není žádná velká sláva, ale na svůj první palačinkový dort jsem i tak patřičně hrdá. Jen nevím, zda byl dobrý. Babička zrovna v ten den, kdy jsme byli gratulovat nebyla doma. Tak jsem jí ho schovala do lednice jako překvápko. Tak snad i chutnal.

Tento týden jsem udělala ještě jednu dobrůtku. Večer na mě přišla mlsná a protože mi moc zachutnal ten pudink bez vaření, tak jsem si udělala jednu variantu jen tak pro sebe do skleniček. Pěkně piškoty - vanilkový pudink - vanilkový pudink se zašlehaným kakaem (ale příště už to dělat nebudu, zůstalo to dost práškové) a vločky na ozdobu.


A je tu další týden. tentokrát jsem sáhla po opravdové rychlovce. Poslední dobou jsem si totiž oblíbila listové těsto a tak zkouším různé obměny. Tentokrát mne navnadila opět paní Brýdová.

Týden devatenáctý: OŘECHOVÍ ŠNEČCI

1 listové těsto, 80 g másla, 200 g mletých ořechů, vanilkový cukr, skořicový cukr, vajíčko na potření

Rozválíme si listové těsto na obdélník, který posypeme ořechy, vanilkovým a skořicovým cukrem a přelijeme rozpuštěným máslem. Svineme a nařežeme na kolečka, která na plechu ještě pomažeme rozšlehaným vajíčkem. Pečeme cca 15 - 20 minut na 180°.


Žádné komentáře:

Okomentovat