středa 16. května 2012

Týden dvacátý

Tento týden jsem vyzkoušela dva recepty. První jsem vylovila ze své sbírky nalepených receptů:

SLANÉ MAKOVÉ PEČIVO

240 g polohrubé mouky, 140 g másla, 1/2 lžičky soli, 2 lžíce nemletého máku, 2 lžíce mléka

Ze všech surovin vypracujeme těsto, které dáme na chvíli ztuhnout do lednice. Poté těsto rozválíme na tloušťku cca 3 mm a formičkami (nebo radýlkem jako já) vykrojíme sušenky. Pečeme ve vyhřáté troubě při teplotě 180°C asi 8 minut (v mém případě to bylo až 15 minut).


  A taky jsem chtěla vyzkoušet jeden pouťový pamlsek. Recept na něj jsem našla u Meg v kuchyni.

KOKOSOVÉ SUKY

2,5 dcl Salka (slazené), 200 g mletého kokosu, 80 g sušeného mléka, kokos na obalení, kakao a růžová potravinářská barva (já zvolila žlutou) 

V misce smícháme sušené mléko s kokosem a přilijeme k tomu Salko. Vzniklou hmotu rozdělíme na tři části - do jedné přidáme kakao, do druhé špetku potravinářské barvy a poslední necháme bílou. Z každé části vytvarujeme válečky, které přitiskneme k sobě, mírně zatočíme (vnikne točitý vzor) a při válení obalíme v kokosu. Dáme ztuhnout do lednice a potom můžeme nakrájet na menší kousky a zabalit do potravinářské fólie.


Na obrázku je jen necelá polovina dávky, můj muž byl rychlejší a "zpacifikoval" moji snahu na svačinu do práce ;o)

Žádné komentáře:

Okomentovat