pondělí 9. dubna 2012

Týden čtrnáctý

Tento týden byl neuvěřitelný. Odehrálo se tolik věcí, takže než zde zveřejním další recept, ráda bych se s Vámi podělila i o mé zážitky... A připravte se na opravdu dlouhý příspěvek :o)
Začalo to parádně už v pondělí, kdy jsem si večer naplánovala návštěvu Aquaparku v Uherském Hradišti a to přímo do zóny tři, což je wellness. Je to tam skvělé - klasická i finská sauna, turecké a bylinné lázně, slaná whirpoolka, studený venkovní bazének. Skvěle jsem si to tam užila. Relaxovala jsem, nasávala vůně bylin a úžasně jsem si odpočinula. Mám to tam moc ráda.
V úterý jsem i s Tomem byla po dlouhé době v kině na film Okresní přebor. Spojili jsme to i s večeří. A skvělý večer jsme zakončili projížďkou na kole směr domov.
Ve středu jsem i s přáteli byla ve Zlíně na přednášce Toma Hajzlera na téma "Peníze nebo život? Aneb práce ve 20. vs. 21. století". Tohoto člověka už delší dobu hodně obdivuji. Doslova hltám jeho myšlenky nejen o svobodě v práci, ale o životě vůbec. Líbí se mi, jak přemýšlí, mluví, pracuje a moc ho obdivuji. O to víc mne potěšilo, když jsme společně s přáteli Dášou a Martinem a samozřejmě i s Tomem H. (k tomu jsme si i potykali) udělali výšlap na zlínskou Jednadvacítku, abychom Tomovi ukázali Zlín z ptačí perspektivy. Neuvěřitelný den. I samotná přednáška mi dala dost podnětů k zamyšlení - hlavně nebát se a začít dělat to, co mne baví a nevzdávat se s prvním pochybením (člověk může napsat 10 průměrných článků, ale ten 11. může být zrovna ten top a když to ani nezkusíme, tak se připravujeme o ten skvělý pocit úspěchu). A skvěle jsme si zazpívali dětskou písničku Pec nám spadla ve zvířecí řeči ;o)
Ve čtvrtek nám přivezli nový nábytek do obývacího pokoje, který v pátek přijeli i namontovat. Splnil se mi tak můj sen o velké knihovně - jen těch knížek ještě není tolik, abych knihovnu zaplnila, ale to chce čas. A taky máme nový konferenční a jídelní stůl (židle ještě musíme dokoupit), a v poslední řadě i skříňku za pohovku, do které zajíždí vozíček, ve kterém budu mít uložený svůj tvořící materiál. Vejdou se tam čtyři skládací nákupní bedýnky a ještě zbude menší prostor na různé organizéry. Myslela jsem si, že se to tam všechno v pohodě vejde, ale asi zase tak moc snadné to nebude.
No, a celý ten parádní týden vyvrcholil v pátek Velikonočním jarmarkem v Kudlovicích s mojí účastí. Byl to můj druhý jarmark, tak jsem se moc těšila a opět jsem chytla takovou chuť tvořit, jak už dlouho ne. Na to, že jarmark trval pouze tři hodiny, tak tržby rozhodně předčily mé očekávání a skvěle jsem si ho užila. Zboží se líbilo, každý se rád zastavil a kochal se barvami mých výrobků a to si myslím byl i hlavní důvod, proč se mé zboží tak dobře prodávalo. Miluju totiž barvy a to se i promítá v mé tvorbě. U některých prodejců jsem si všimla, že se tvorba točí většinou kolem tmavých barev, ale podle mého názoru prostě k jaru patří syté barvy. A tady je malá ukázka toho, co jsem si na trh připravila (některé kousky foceny opravdu v rychlosti):

Andělíčci jako přívěsek
Náušnice - jednodušší i složitější kousky
Minipřáníčka "Chuťovky" 6 x 6 cm - třeba pod mašli na bonboniéře (asi nejprodávanější kousek)
Květinová minipřáníčka
Kusudama nemohla chybět ;o)

A pár nejvymazlenějších kousků, které jsou stále k dispozici (a ještě musím dodat, že jsem objevila bezniklové háčky, takže svoji tvorbu konečně můžu nabídnou i těm, kteří mívají bolavá ouška po nošení bižuterie):


Fotka z akce snad přibude později, já zapomněla někoho požádat aby mě vyfotil, ale pan místostarosta tam pobíhal i okolo mě s foťákem, tak snad brzy se objeví fotky na oficiálních stránkách naší obce a já se s vámi o ně zde taky podělím.

Á, je to tady. Jedna akční fotka ;o)

Jo, a ještě v neděli jsem upekla svoje úplně první kuře s nádivkou. Ale tím, že jsme i díky pozdnímu vstávání měli oběd až v 8 hod. večer se raději chlubit nebudu ;o) Hold, se nám to trošku posunulo.

A teď k receptu. Pro tento týden jsem se vrátila k osvědčeným Velikonočním preclíkům a zrovna jsem si to dala dvakrát - ve středu i ve čtvrtek. Jednou preclíky a podruhé zase suky. A recept jsem si upravila tak, abych nemusela ani vytahovat váhu. A lepším se i ve tvarování jednotlivých preclíků/suků. A moc mě to baví, připadám si jako pekařka, když válím těsto a potom mu dávám výsledný tvar, potírám vajíčkem, sypu mák...

Týden čtrnáctý: VELIKONOČNÍ PRECLÍKY

1 kg hladké mouky, 200 g másla, 1 žloutek, 1/2 l mléka, kvasnice, 2 ČL soli, 1 ČL krystal. cukru a dále na posypání kmín, sůl, mák a vejce na potření

Do mouky přidejte rozpuštěný tuk, žloutek, vlažné mléko a kvásek připravený z droždí, cukru a mléka. Vymíchejte tužší těsto a nechejte ho na teplém místě vykynout. Vykynuté těsto znovu promíchejte, zformujte ho do válce a ten pokrájejte na více částí. Z každého kousku vytvořte válečky a z těch tvarujte preclíky. Ukládejte je na vymaštěný a moukou poprášený plech dále od sebe, aby se neslepily. Preclíky ještě potřete rozšlehaným vajíčkem a posypte solí (já použila i krystalkovou mořskou sůl), mákem a třeba i kmínem (teď jsem vyzkoušela i lněné semínko a sezam). Nechejte ještě asi 20 minut kynout. Potom pečte. 

1 komentář: