pátek 9. března 2012

Týden desátý

Na tento týden jsem vybrala něco z domácího pečiva. A myslím si, že výběr byl víc než dobrý, protože na druhý den nezbyl ani drobeček. Recept mám už delší dobu vystřižený z loňského Velikonočního speciálu řetězce Lídl. A teď jsem se ho konečně odhodlala vyzkoušet a myslím, že to nebylo naposledy.

Týden desátý: (PŘED)VELIKONOČNÍ PRECLÍKY

3/4 kg hladké mouky, 180 g másla, 1 žloutek, 450 ml mléka, 30 g droždí, 1 kávová lžička krystalového cukru, 1 vejce, kmín, mák, sůl

Do mouky  přidejte rozpuštěný tuk, žloutek, vlažné mléko a kvásek připravený z droždí, cukru a mléka. Vymíchejte tužší těsto a nechejte ho na teplém místě vykynout. Vykynuté těsto znovu promíchejte, zformujte ho do válce a ten pokrájejte na více částí. Z každého kousku vytvořte válečky a z těch tvarujte preclíky. Ukládejte je na vymaštěný a moukou poprášený plech dále od sebe, aby se neslepily. Preclíky ještě potřete rozšlehaným vajíčkem a posypte solí (já použila i mořskou sůl), mákem a třeba i kmínem. Nechejte ještě asi 20 minut kynout. Potom pečte.


Celkem vzniklo 17 větších kousků a protože jsem ještě v ten den dělala domácí vlašák (400 g gothajského salámu nakrájet na menší nudličky, 4 větší brambory uvařené ve slupce - nechat vychládnout a nahrubo nastrouhat, plechovka hrášku, 1 zavařovačka okurků - nastrouhat, 2 majonézy) , tak se po preclících velice brzo zaprášilo.

Vlašák už je taky snězený, tak zveřejním aspoň fotku misy, kterou jsem dělala na Silvestra.


Žádné komentáře:

Okomentovat