čtvrtek 12. ledna 2012

Ať žijí předsevzetí!

A je tu nový rok! No, on je tu už vlastně 12 dní, že :o) Ale to nevadí...

Chtěla bych se s Vámi podělit o jedno z mých nových přesevzetí tohoto roku. Obvykle si předsevzetí nedávám, ale teď mi to nedalo. Snažím se pracovat sama na sobě a přelom roku 2011/2012 se mi k tomu náramně hodí. A tak jsem si zadala, že každý týden upeču (usmažím, uvařím...) jednu buchtu. Pečení zrovna ještě moc nekraluji a přitom můj muž má tak moc rád domácí buchty. Vždy jsem se vymlouvala, že ať si na buchty chodí za maminkou, že jí to dělá radost, což na jednu stranu je pravda, ale i tak bych byla ráda, kdyby nám to v naší kuchyni pěkně vonělo po povidlách, vanilkou, čokoládou... A když mi to o těch Vánocích tak pěkně šlo s cukrovím, tak proč to nezkusit i s buchtami, že? A abych se opravdu snažila své předsevzetí dodržet, tak jsem to sdělila nejen svému manželovi, ale budu to pravidelně psát i Vám sem na blog. Takový malý motivující závazek ;o)

Týden první: BABIČČINY BÁLEŠE

500 g hladké mouky, 30 g droždí, 300 ml mléka, sůl, 1 lžíce mletého cukru, olej na smažení

Připravíme si kvásek: droždí + 100 ml mléka a necháme ho vzejít. K vzešlému kvásku přidáme zbylé mléko, mouku a cukr. Vypracujeme hladké těsto, které se nesmí lepit na vařečku. Z těsta tvarujeme malé bochánky a necháme je 15 minut kynout na pomoučeném vále. Potom je vytahujem tak, aby vznikly placky. Placky vkládáme do rozpáleného oleje a smažíme po obou stranách. Hotové báleše můžeme posypat cukrem, přisladit marmeládou, nutelou, jogurtem, tvarohem..., jak kdo má rád.


Týden druhý: HONZOVY BUCHTY

500 g hladké mouky, 1,5 PL ml. cukru, 1 KL soli, 2 žloutky, 1 PL rumu, 2 dcl oleje, 1 kvasnice, 250 ml mléka + povidla

Připravíme si kvásek: vlažné mléko + trochu cukru + kvasnice. Zbylé suroviny smísíme se vzejítým kváskem. Necháme 1 hod. kynout. Poté lžící vykrajujeme kousky, do kterých se zabalí povidla. Na plechu buchtičky hlavně ve spojích pomažeme rozpuštěným sádlem. Pečeme na 200° cca 15 minut.


Fotky zatím nejsou a vlastně ani nebudou, protože nám za prvé odešel foťák do věčných lovišť a za druhé je už všechno snězeno :o) 

Ale do příště se pokusím polepšit s vypůjčeným foťákem.

Žádné komentáře:

Okomentovat