úterý 17. ledna 2012

A je tu další recept!

Další týden, další recept. Předsevzetí se mi daří plnit a jsem za to moc ráda. Tentokrát jsem chtěla vyzkoušet něco s krémem. Skvělá nápověda přišla v kavárně, když mě honila mlsná a já si objednala banánový dortík a ono se z toho vyklubal Krtkův dort. Miluju banány a ještě víc v tomto dortu. Vzpomněla jsem si, že mi kdysi v rámci "spamovací" pošty přišel i recept na Krtkův dort na plechu. Takže nastal ten pravý čas ho nyní vyzkoušet.

Týden třetí: KRTKŮV DORT NA PLECHU

2 hrnky hladké mouky, hrnek cukru, kypřící prášek, 3 vrchovaté lžíce kakaa, 2 vejce, hrnek oleje a hrnek mléka

Smícháme všechny uvedené suroviny a šlehačem důkladně vyšleháme v hladké těsto. ...no parádně to začíná. Takové recepty mám ráda. Žádné zdlouhavé kynutí, hnětení, atd... Nalijeme těsto na plech vyložený pečícím papírem, rovnoměrně rozetřeme a pečeme při 180°C. ...v mojí troubě to trvalo necelých 15 min... Upečené necháme na plechu vychladnout. Poté překlopíme na tác, ...nejtěžší fáze. Tác tak velký nemám. Tak jsem se rozhodla, že to vyklopím zpátky na plech. Byl to docela boj, se trefit ;o)... stáhneme pečící papír a vydlabeme asi půl centimetrovou vrstvu z celého korpusu (dáme si stranou), necháme akorát asi centimetrový okraj. ...nejlepší fáze. Toto mě fakt bavilo :o)... Vydlabaný prostor vyplníme na půlku překrojenými banány. ...mně stačily 3 kusy... Na banány navrstvíme všechen krém a zasypeme ho rozdrobeným korpusem. ...toto mě taky hodně bavilo... A dáme chladit.

KRÉM - 250 ml mléka, banánový pudink (může být i jiný), 5 vrchovatých lžic cukru, 2 smetany na šlehání (+ ztužovač, ale není nutný), 100 g čokolády na vaření

V mléce rozpustíme cukr a uvaříme pudink. Po důkladném vychlazení si ho přešleháme šlehačem, přilijeme smetany (+ ztužovač) a vyšleháme v hustý krém (podle chuti můžeme ještě dosladit moučkovým cukrem - mně to připadalo sladké tak akorát). Do hotového krému vmícháme nahrubo nastrouhanou čokoládu.

Tak, buchtička... no, spíše zákusek... se už chladí v lednici. A jestli to nesní ráno můj, jak přijde z noční, tak bych sem mohla doplnit i foto, jak to dopadlo.

Hurá, Krtkův dort odolal a já Vám nyní můžu nabídnout i fotku.


No, není úplně dokonalý. Krému se nechce moc tuhnout a tím pádem se trošku hůře kráje. Ale co. Hlavně že je k jídlu a zatím všem chutná. Takže i já jsem spokojená.

Žádné komentáře:

Okomentovat