úterý 21. února 2012

Týden osmý

Je tu další týden a s ním pokračování plnění mého předsevzetí. Tentokrát jsem si vybrala buchtu, kterou jsem jako malá přímo zbožňovala. Je to závin z kynutého těsta s kakaovou náplní. Už ani nevím, kdy jsem ho jedla naposledy... ale co vím na 100 %, že to bylo, jak jsem ještě bydlela u rodičů. Úplně si vybavuji tu vůni a chuť maminčiného závinu.

Týden osmý: ZÁVIN S KAKAOVOU NÁPLNÍ

250 g  hladké mouky, 125 g másla, 1 lžíce moučkového cukru, 1 vejce, 10 g droždí, 1 dl mléka, špetka soli a vejce na potření + kakao a rozpuštěné máslo na náplň

Mouku trochu osolíme a zpracujeme ji s máslem, cukrem, vajíčkem a s droždím, které jsme nechali vzejít v teplém mléce, na hladké těsto. Rozdělíme jej na dva díly, každý díl rozválíme, posypeme kakaem a mírně přelijeme rozpuštěným máslem, a stočíme. Záviny před pečením potřeme rozšlehaným vejcem. Pečeme je 20-25 minut v horké troubě.

Musím se přiznat, že výsledek není takový jako od maminky. Ale to je asi i tím, že recept nemám ještě přímo od ní. Vzala jsem jej z kuchařky, kterou jsem dostala od našich kdysi dávno na Vánoce (DOLEŽALOVÁ, Alena. Kuchařka: nejlepší recepty. DONA, 2002. ISBN 80-7322-022-9). Takže budu muset velice brzy navštívit rodiče.

Žádné komentáře:

Okomentovat