čtvrtek 2. února 2012

I tak to jde...

Včera jsem měla s kamarádkami takovou menší dámskou jízdu, kde se mimo jiná témata probíralo i to, jak velký problém je zneškodnit pavouka v domácnosti. Překvapilo mě, že holky, přestože se ho štítily, tak jediné řešení viděli jen s pomocí vysavače. Což mne docela mrzí. Ne, že bych byla nějaký velký fanatik do záchranných akcí bezbranných živočichů, ale prostě mám přírodu ráda a snažím se žít tak, abych ji zbytečně neničila.
A proto posledně, když jsem v naší koupelně zahlédla pavouka a hlavou mi proběhlo, jak nepříjemný pocit se mě pokaždé zhostí, když se ho snažím zabít... Rozhodla jsem se, že tentokrát to udělám jinak. Ten pavouk byl veliký, pořádně chlupatý, tmavý... a já ho pojmenovala. Je to Jožinek (a ten přítomný čas je tady záměrně zvolen). A slíbila jsem mu, že když se přestane schovávat za tou garnýží a mně se ho podaří nějakým způsobem dostat na zem a následně chytit do sklenice s víčkem, tak ho ubytuji ve sklepě. No, trvalo to 14 dní, než jsem ho opatrně smetákem a to ještě za asistence mého muže (museli jsme ho pořádně nahánět) dostala na zem. V období těch 14 dní ale bylo vidět, že i toto zvíře má určitou inteligenci. Abych ho dostala od nepřístupné garnýže, musela jsem mu několikrát zničit pavučinu. Ale on si ji opravil a vždy, když se v koupelně rozsvítilo, tak okamžitě zalézal do nepřístupné škvíry nad garnýží, abych ho nemohla smetákem zhodit dolů. Ale vše dobře dopadlo a ač jsem se ho štítila, tak jsem ho v pořádku vypustila do sklepa. A není to poslední pavouk, co byl z naší domácnosti zachráněn. Ale ve sklepě zaslouženě bydlí jen Joža. Zbylí kamarádi byli vystěhováni na dvůr, kdy ještě nebyly takové mrazy.
A musím se přiznat, že po vypuštění Jožinka se mě zhostil takový neuvěřitelný pocit radosti, že jsem se i divila. Ale ujistilo mě to, že jsem udělala dobrou věc. Je to jen drobnost, nad kterou se dá mávnout rukou, ale dokáže to člověka potěšit. A navíc máme další zvířátko ;o)

Žádné komentáře:

Okomentovat