středa 21. března 2012

Dnešní snění - Čím bych chtěla být

K dnešnímu příspěvku mne inspiroval Šťastný blog se článkem Čím byste chtěli být, kdybyste nemohli být tím, čím jste? Ve svých myšlenkách jsem se vrátila do doby, kdy jsem byla menší a snila o svém budoucím životě. Chtěla jsem být:

Egyptoložkou - už od dětství mne fascinoval starověký Egypt. Mumie, faraoni, hieroglyfy, pyramidy, písek a dávná tajemství. Účastnit se velkých objevů společně s našimi skvělými egyptology v čele s prof. Vernerem. A potom své objevy prezentovat veřejnosti, účastnit se přednášek a výstav. Zbožňovat písek, spát ve stanech, odkrývat po kouscích poklady ukryté po staletích malilinkatými nástroji, trpělivě spojovat rozbité kousky keramiky, číst dávné texty a snažit se vžít do situací, které prožívali písaři v této dávné době.
Slavnou fotbalistkou - ne, že by mi fotbal tak moc šel, ale ráda jsem si představovala, jak jsem středem pozornosti na velkém stadionu a přichází moje velká šance, kterou samozřejmě proměňuji. A teď vypukne ta euforie, radost z gólu, publikum tleská, muži obdivují talentovanou ženskou... Ano, toto by se mi fakt líbilo.
Pracovnicí v kanceláři - od dětství mě tato práce fascinovala. Miluju všechny ty pomůcky a vychytávky - děrovačky, koníkovačky, šanony, datlování na klávesnici... A vůbec určitý systém a pořádek ve všem, co dělám.
Princeznou - i tato možnost se vyskytovala v mých snech ;o) Nosit nádherné a bohatě zdobené šaty, účastnit se velkých hostin, ale také v přestrojení navštěvovat poddané v hospůdkách, na trzích. Jezdit na koni, ale třeba i učit se šermovat... ano, úplně se vidím!
Účastnicí dobrodružné expedice - třeba v Africe. Prodírat se džunglí, běhat po savanách, zdolávat skaliska, objevovat podmořský svět, stanovat v divočině, jezdit džípem a pozorovat exotická zvířata klidně celý den.
Prodavačkou na trhu - prodávat zeleninu a ovoce ze svojí zahrádky. Přesně vědět, že nabízím to, co jsem vlastnoručně a s láskou vypěstovala, kvalita ze zahrádky. Povídat si se zákazníky, s radostí zboží skládat na prodejní stůl a co by zbylo opět seskládávat do bedýnek. A taky mít radost z lidí, kteří se opakovaně vrací pro mé zboží, že ochutnali a jsou moc spokojeni.
Badatelkou - hledat nové druhy zvířat v neznámých a dosud neobjevených krajinách, plavit se lodí po mořích, navštěvovat opuštěné ostrovy, vše dokumentovat, kreslit a zapisovat.
Učitelkou - a to na matematiku a přírodovědu. Tyto dva předměty jsem měla od základky nejraději a myslím si, že ve škole jim byl dán malý prostor. Hlavně přírodovědě či přírodopisu, tak moc jsem se chtěla dozvědět více o zvířatech, minerálech i rostlinách. A neodradili mě od toho ani přísní profesoři, kteří hodlali známkovat jen přesné papouškování definic.
Pracovnicí ve hvězdárně - ráda pozoruji noční oblohu, hvězdy, měsíc a mít to v pracovní náplni... hm, další sen.
Písařkou - miluju ruční psaní textů. Už od základní školy jsem ráda přepisovala své zápisky, abych to měla úhlednější. Líp se mi z toho potom učilo a už tím opisováním jsem si danou látku opakovala. No, vydrželo mi to i na vysoké a jak rádi si ode mne spolužáci půjčovali moje zápisky. I teď si ráda zapisuju do diáře anebo citáty a zajímavé krátké příběhy přepisuju do svého bločku. Ruční psaní má své kouzlo, kterému jsem propadla. A nemyslím si, že píšu krasopisně. Jen mě to baví a neodradí mě od toho ani bolavá ruka.
Pekařkou - s láskou ručně hníst těsto s myšlenkou, že nasytím hladové a konám smysluplnou práci.
Lektorkou kreativních kurzů - tak nad tímto sním nyní. Učit další lidičky tomu, co mě baví - tvoření z papíru, tvorbě bižuterie a čehokoli jiného, co se dá vlastnoručně vyrobit.
Zvěrolékařkou - zachraňovat a pomáhat zvířátkům všech možných druhů. Snažit se jim porozumět.
Pracovnicí v zoo  - no, být tak blízko zvířatům by byl můj velký sen.Užívala bych si krmení, čištění, ale i pozorování a také bych ráda dávala výklad zvědavým divákům.
Prodejkyní ve zverimexu - další možnost, jak mít malou zoo nablízku ;o)

No, musím říci, že je to opravdu pestrá směsice :o)

A jak jste na tom Vy?
Čím byste chtěli opravdu být, co by Vás nejvíce bavilo, kdyby neexistovala žádná omezení?

Žádné komentáře:

Okomentovat